hypemag.pl

napędzany inspiracją, wspierany nauką!

ZDROWIE

Jak złagodzić objawy PMS? Naturalne sposoby

Jak złagodzić objawy PMS

Zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS – premenstrual syndrome) to termin określający objawy emocjonalne i fizyczne, które regularnie pojawiają się zazwyczaj w ciągu tygodnia przed rozpoczęciem każdej miesiączki.

Objawy PMS różnią się od siebie w zależności od kobiety, ale mają jedną, główną wspólną cechę – osłabienie. Inne często spotykane sygnały PMS to: drażliwość, obniżony nastrój, bezsenność, zmęczenie, bóle głowy, tkliwość piersi, wzdęcia, bóle ciała (kręgosłup, podbrzusze, jajniki), zmiany skórne lub włosów. Na powyższe dolegliwości wpływ ma brak równowagi hormonalnej w poziomach estrogenu i progesteronu.

Sprawdź, w jaki sposób domowymi metodami możesz złagodzić objawy PMS

Po zastosowaniu tych prostych kroków, w mgnieniu oka poczujesz się lepiej!

PMS – właściwa dieta i jej suplementacja uzupełniająca

PMS

Staraj się jeść dużo świeżych warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych, tłustych ryb (makrela, sardynki) i pokarmów bogatych w magnez (jak szpinak, jarmuż, awokado, zielone jabłka). Unikaj słonych potraw, powodują one zatrzymanie wody w organizmie, i tych, które mogą przyczyniać się do stanów zapalnych (takich jak dużo nabiału lub czerwonego mięsa). Ogranicz poziom spożywanej kofeiny. Obniża ona poziom witamin i minerałów oraz zwiększa apetyt na cukier. Zrezygnuj ze słodyczy, napojów gazowanych i innych słodkich potraw, zapobiegając wahaniom nastroju związanym z wahaniami poziomu cukru we krwi.

Zarówno w trakcie PMS, jak i w trakcie miesiączki, uzupełniaj swoją dietę dodatkową suplementacją.

MAGNEZ jest świetnym suplementem, który w trakcie PMS pomoże Ci wspierać walkę z objawami takimi jak: wrażliwe piersi, zatrzymywanie wody i skurcze, a także zniweluje niektóre objawy obniżonego nastroju i lęku. Jest również pomocny przy bezsenności i problemach ze snem.

WAPŃ pomaga w objawach PMS, takich jak zmęczenie i bóle głowy, obniżony nastrój, rozchwianie emocjonalne i drażliwość.

WITAMINY Z GRUPY B są doskonałym wspomagaczem w regulacji hormonów, co ma znaczący wpływ na nastrój i wysokość napięcia emocjonalnego.

EKSTRAKT Z WIESIOŁKA będzie doskonałym rozwiązaniem, jeśli przed lub podczas cyklu cierpisz na bolesność piersi.

Pij dużo wody

Jak złagodzić objawy PMS

Kontroluj poziom nawodnienie swojego organizmu, by zmniejszyć wzdęcia i wspomóc trawienie. Nie lubisz smaku wody? Dopraw swoją wodę cytryną, limonką lub plasterkami ogórka.

Nie rezygnuj z ćwiczeń

Pomimo czasowego osłabienia organizmu, nie rezygnuj z ruchu. W tych trudniejszych dnia wybieraj umiarkowane formy aktywności, jak: spacer / powolny bieg, każdy rodzaj jogi, sesja na siłowni-cokolwiek Ci odpowiada. Aktywność fizyczna zwiększy krążenie i poziom endorfin, co może naprawdę pomóc w przypadku zachowania dobrej formy psycho-fizycznej.

Może Cię zainteresuje? JOGA-najważniejsze korzyści płynące z jej ćwiczenia

Koniecznie się wysypiaj

Jak złagodzić objawy PMS

Postaraj się spać około ośmiu godzin każdej nocy. Zły sen lub niewystarczająca jego ilość pogarsza emocjonalne objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego, pozostawiając uczucie rozdrażnienia i jeszcze większego niepokoju.

Zrezygnuj z używek

Chociaż relaksujący drink lub pół butelki wina może wydawać się relaksującą opcją, w rzeczywistości alkohol, jak i nikotyna, znacznie nasilają większość objawów PMS.

Może Cię zainteresuje? Jak palenie niszczy Twoją naturalną urodę!

LEAVE A RESPONSE

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *